بازار جهاني سيستم گرمايش كفي
بنا بر گزارشي كه در آگوست 2001 منتشر شده است، سيستم گرمايشكفي در سال 2001 با حدود 550 ميليون متر مصرف لوله، در حدود 7/1 ميليارد دلار فروش داشته است و پيشبيني ميشود كه اين ميزان فروش در سال 2004 با 8 درصد رشد به بيش از 2 ميليارد دلار افزايش يابد.
بر خلاف آنچه كه ممكن است تصور شود. بزرگترين بازار گرمايش كفي جهان متعلق به كشور كره است. مصرف لوله براي گرمايش كفي در اين كشور به تنهايي برابر با 200 ميليون متر، و حدود دو برابر رتبه ي دوم يعني كشور آلمان است. دليل اصلي براي اين فروش بالا روش گرمايش سنتي كرهايهاست.
اين روش موسوم به ondol به معناي سنگ گرم، از 500 سال قبل از ميلاد در اين كشور استفاده مي شد و در آن حرارت توليد شده به سنگهاي كف اتاقها منتقل و حرارت سنگها فضاي اتاق را گرم ميكرد. با گذشت سالها اين روش گرمايش سنتي به سيستم گرمايش كفي – كه كره ايها آنرا كف لوله مينامند – تبديل شده است. امروزه 95 درصد خانههاي كره به گرمايش كفي مجهز هستند و رادياتور فقط سهم بسيار ناچيزي را به خود اختصاص داده است.
در ساير نقاط، آلمان بزرگترين بازار جهان از نظر ارزش، و دومين بازار پس از كره از نظر حجم است. رتبه ي سوم از نظر ارزش نيز متعلق به ژاپن است. ژاپنيها براي محيطهاي مسكوني سيستم خودشان را ابداع كرده اند و روشي كه در اروپا متداول است بيشتر در محيطهاي عمومي مانند بيمارستان، ورزشگاهها، و مدارس به كار ميرود.
در آمريكا نيز ميزان فروش سيستم گرمايشكفي بيش از 20 درصد افزايش يافته و آمريكا تا سال 2005 به دومين بازار بزرگ گرمايش كفي تبديل خواهد شد.
در اروپا، ايتاليا سريعترين ميزان رشد فروش اين گرمايش كفي را دارد. ميزان رشد بازار ايتاليا هر ساله 20 درصد است و انتظار ميرود كه پنجمين بازار بزرگ جهان از نظر ارزش تا سال 2004 متعلق به اين كشور باشد.
بازار گرمايش كفي در اروپا عمدتا بين سه شركت تقسيم شده است. گروه يوپونور بيشترين سهم را در بازار بزرگ آلمان دارد و در فرانسه و ايتاليا نيز حضور قابل توجهي دارد. بازار آمريكا نيز بين يوپونور و يك شركت ديگر آمريكايي تقسيم شده است. در شرق، يعني كره و ژاپن نيز شركتهاي محلي بازار را در اختيار دارند.